Gdzie jesteśmy: Strona głównaRok 2013Numer (99) → Artykuł:
AAA     ENG | POL

Wpływ zmysłów na zakup produktów odzieżowych

General problems of the fibre and textile industries

Autorzy:

  • Grębosz Magdalena
    Department of European Integration and International Marketing, Faculty of Organization and Managementme, Lodz University of Technology, Łódź, Poland
  • Wrońska Barbara (j/w)

Download... PDF
Pełen tekst (ang.)

Abstrakt:

Rosnąca konkurencja oraz nasycenie rynku sprawiają, iż przedsiębiorstwa z branży odzieżowej poszukują nowych rozwiązań umożliwiających utrzymanie lub wzrost wartości sprzedaży. Przedsiębiorstwa z branży odzieżowej proponują nowe materiały, nowe strategie dystrybucji oraz wykorzystują nowe narzędzia komunikacji. Producenci i dystrybutorzy produktów odzieżowych poszukują także alternatywnych rozwiązań, jak wykorzystanie strategii sensorycznej, wywodzącej się z koncepcji marketingu zmysłów. Przeprowadzone badania pokazują, iż wpływ zmysłów na zachowania zakupowe konsumentów jest niewielki, zwłaszcza w przypadku zwiększania ilości bodźców sensorycznych. Analiza wyników badań potwierdziła, iż reakcje kobiet i mężczyzn, poddanych bodźcom sensorycznym, podczas wyboru i oceny produktów odzieżowych są różne. Dlatego też działania związane z planowaniem i wdrażaniem strategii sensorycznej powinny być bardziej skoncentrowane na grupie docelowej jaką są kobiety, ze względu na ich wrażliwość na bodźce.

Tagi:

textile product, sense, customer behaviour, sensory marketing.

Cytowanie:

Grębosz M, Wrońska B. Sensory Impact on the Purchase of Textile Products. FIBRES & TEXTILES in Eastern Europe 2013; 21, 2(98): 8-12.

Opublikowano w numerze nr 3 (99) / 2013, strony 8–12.

KONTAKT:

FIBRES & TEXTILES
in Eastern Europe
ul. Skłodowskiej-Curie 19/27,
90-570 Łódź, Poland
e-mail: infor@lit.lukasiewicz.gov.pl
ftee@lit.lukasiewicz.gov.pl
Wydarzenia:

Redakcja
FIBRES & TEXTILES in Eastern Europe ul. M. Skłodowskiej-Curie 19/27, 90-570 Łódź e-mail: infor@lit.lukasiewicz.gov.pl; ftee@lit.lukasiewicz.gov.pl


Redaktor naczelny Dariusz Wawro, Kierownik Redakcji Janusz Kazimierczak, Korektor j. ang. Geoffrey Large, Asystent redaktora Anna Wahl, Wydawca Łukasiewicz-ŁIT

facebook