Proces internacjonalizacji ukazuje etapy przekształcania przedsiębiorstwa w korporacje transnarodową. Celem takiego działania jest zwiększenie pozycji konkurencyjnej form i ich dynamiczny rozwój. Dla skutecznego osiągnięcia tak określonych celów proces ten musi być realizowany w połączeniu z determinantami kulturowymi, bowiem znajomość czynników kulturowych ułatwia prowadzenie biznesu międzynarodowego. Coraz większa jest świadomość przedsiębiorców, że uzyskiwaniu celów formalnych i racjonalnych, towarzyszą aspekty etyczne, prawne i strategiczne. W treści artykułu opisane zostały wybrane wymiary kultur narodowych, które mają duży wpływ na negocjacje z partnerami zagranicznymi, kierowanie realizacją procesu produkcji oraz sprzedaży produktów wytwarzanych w przedsiębiorstwach transnarodowych. Praca jest wynikiem przeprowadzonych badań w branży T-O.

 

" />
Gdzie jesteśmy: Strona głównaRok 2011Numer (87) → Artykuł:
AAA     ENG | POL

Rozwój polskich przedsiębiorstw tekstylno-odzieżowych a zarządzanie międzykulturowe

General problems of the fibre and textile industries

Autorzy:

  • Grandys Ewa
    Academy of Management in Łódź, Łódź, Poland
  • Grandys Andrzej
    Department of Innovation and Marketing, Technical University of Lodz, Łódź, Poland

Download... PDF
Pełen tekst (ang.)

Abstrakt:

Proces internacjonalizacji ukazuje etapy przekształcania przedsiębiorstwa w korporacje transnarodową. Celem takiego działania jest zwiększenie pozycji konkurencyjnej form i ich dynamiczny rozwój. Dla skutecznego osiągnięcia tak określonych celów proces ten musi być realizowany w połączeniu z determinantami kulturowymi, bowiem znajomość czynników kulturowych ułatwia prowadzenie biznesu międzynarodowego. Coraz większa jest świadomość przedsiębiorców, że uzyskiwaniu celów formalnych i racjonalnych, towarzyszą aspekty etyczne, prawne i strategiczne. W treści artykułu opisane zostały wybrane wymiary kultur narodowych, które mają duży wpływ na negocjacje z partnerami zagranicznymi, kierowanie realizacją procesu produkcji oraz sprzedaży produktów wytwarzanych w przedsiębiorstwach transnarodowych. Praca jest wynikiem przeprowadzonych badań w branży T-O.

 

Tagi: transnational corporations, corporation culture, management

Cytowanie: Grandys E. Grandys A.; Development of Polish Textile-Clothing Industry and Cross-Culture Management. FIBRES & TEXTILES in Eastern Europe 2011, Vol. 19, No. 4 (87) pp. 8-13.

Opublikowano w numerze nr 4 (87) / 2011, strony 8–13.

KONTAKT:

FIBRES & TEXTILES
in Eastern Europe
ul. Skłodowskiej-Curie 19/27,
90-570 Łódź, Poland
e-mail: infor@lit.lukasiewicz.gov.pl
ftee@lit.lukasiewicz.gov.pl
Wydarzenia:

Redakcja
FIBRES & TEXTILES in Eastern Europe ul. M. Skłodowskiej-Curie 19/27, 90-570 Łódź e-mail: infor@lit.lukasiewicz.gov.pl; ftee@lit.lukasiewicz.gov.pl


Redaktor naczelny Dariusz Wawro, Kierownik Redakcji Janusz Kazimierczak, Korektor j. ang. Geoffrey Large, Asystent redaktora Anna Wahl, Wydawca Łukasiewicz-ŁIT

facebook