Podejście analityczne do symulacji zachowania się przy ściskaniu i regeneracji pod obciążeniem statycznym włóknin stosowanych do wykładzin podłogowych w samochodach
Research and development
Autorzy:
DOI number: 10.5604/01.3001.0014.6503
Pełen tekst (ang.) | references | Abstrakt: W pracy podjęto próbę przewidywania zachowania przy ściskaniu i regeneracji igłowanych włóknin używanych w zastosowaniach przemysłowych, takich jak wykładziny podłogowe w samochodach. W tym celu zastosowano dwa różne modele, tak aby wyjaśnić zachowanie włókniny przy ściskaniu i regeneracji przy krótkim, umiarkowanym obciążeniu statycznym (BMSL) i długotrwałym, dużym obciążeniu statycznym (PHSL), odpowiednio, zgodnie z ISO 3415 i ISO 3416. Pierwszy model składał się z liniowej sprężyny i amortyzatora ustawionych równolegle do siebie. Ta kombinacja była umieszczona szeregowo z amortyzatorem liniowym. Drugi model składał się ze sprężyny liniowej i amortyzatora ustawionych równolegle do siebie i połączonych szeregowo z amortyzatorem nieliniowym. Wyniki uzyskane dla zachowania się przy ściskaniu i regeneracji włókniny pod BMSL i PHSL porównano z wynikami eksperymentalnymi. Uzyskane wyniki wskazały, że model nieliniowy jest dokładniejszy w przewidywaniu zachowania przy ściskaniu i regeneracji włóknin igłowanych pod obciążeniem statycznym niż model liniowy. Najlepszy wynik w przewidywaniu ściskania i regeneracji włókniny pod BMSL i PHSL uzyskano dla modelu nieliniowego, w którym błędy wynoszą odpowiednio 4.68% i 4.66% w porównaniu z wynikami eksperymentalnymi. |
Tagi:
compression, recovery, nonwoven textile, non-linear Jeffrey’s II model, static loading.
Cytowanie:
Azami AA, Payvandy P, Jalili MM. Analytical Approach for Simulating the Compression and Recovery Behaviour of Nonwoven Fabrics for Automotive Floor-Covering Application under Static Loading. FIBRES & TEXTILES in Eastern Europe 2021; 29, 4(148): 62-68. DOI: 10.5604/01.3001.0014.6503
Opublikowano w numerze nr 4 (148) / 2021, strony 62–68.