Próba symulacji dla badania wpływu struktury dyszy i ciśnienia powietrza na przebieg przędzenia typu siro-jet
Research and development
Autorzy:
- Hasani Hossein
Department of Textile Engineering, Isfahan University of Technology, Isfahan, Iran - Hasani M.
Aerospace Engineering Department, Sharif University of Technology, Tehran, Iran
Pełen tekst (ang.) | Abstrakt: Badano wpływ na włochatość przędzy takich parametrów jak: ciśnienie w dyszy, odległość pomiędzy wałkiem przednim a wejściem do dyszy, struktura dyszy. Stosując metodę Taguchi, stwierdzono, że ciśnienie powietrza ma największy wpływ na przebieg przędzenia i redukcję włochatości w analizowanym systemie przędzenia, natomiast odległość pomiędzy wałkiem przednim a wejściem do dyszy nie ma istotnego wpływu. Opracowano obliczeniowy model dynamiki przepływu umożliwiający symulowanie rozkładu przepływu powietrza w dyszy. Do obliczeń stosowano program Fluent 6.3. W wyniku zastosowania odpowiednio zaprojektowanej dyszy można obniżyć włochatość o 40%. |
Tagi:
air-jet, Taguchi method, siro- spinning, simulation, yarn hairiness.
Cytowanie:
Hasani H, Hasani M. Simulation Approach to Investigate the Effect of the Jet Structure and Air Pressure on the Performance of Siro-jet Spinning. FIBRES & TEXTILES in Eastern Europe 2012; 20, 3(92): 46-50.
Opublikowano w numerze nr 3 (92) / 2012, strony 46–50.