Koncepcyjny model AHP do analizy percepcji dziecięcego płaszcza przeciwdeszczowego
Research and development
Autorzy:
- Pu Linzi
School of Arts and Garment Engineering, Changshu Institute of Technology, Changshu, P. R. China - Hong Yan
College of Textile and Clothing Engineering, Soochow University, Suzhou, P. R. China - Mu Hong
School of Arts and Garment Engineering, Changshu Institute of Technology, Changshu, P. R. China
DOI number: 10.5604/01.3001.0013.7322
Pełen tekst (ang.) | references | Abstrakt: W celu zaprojektowania i opracowania nowego płaszcza przeciwdeszczowego dla dzieci w wieku 7-8 lat, w artykule zaproponowano model koncepcyjny analizy percepcji płaszcza przeciwdeszczowego przez FEA (względy funkcjonalne, ekspresyjne i estetyczne). Proponowany model miał trzy poziomy: celu (opracowanie nowego płaszcza przeciwdeszczowego dla dzieci w wieku 7-8 lat), wymagań (względy MES) i rozwiązania projektowego (rozwiązania w zakresie projektowania odzieży odpowiadające wymaganiom poziomu wymagań). W celu rozwiązania problemu, ze względu na charakterystykę i relację na różnych poziomach, zaproponowano model AHP (proces hierarchii analitycznej). Dzięki zaproponowanemu modelowi AHP wymagania i powiązane rozwiązania projektowe można było przeanalizować pod kątem ich względnych wag. W eksperymentach brało udział 20 projektantów i 20 oceniających (opiekunów dzieci). Powiązane rozwiązania projektowe i ocena ich ogólnej wydajności zostały określone poprzez subiektywne eksperymenty przeprowadzone zgodnie ze standardowymi procedurami. Zaprezentowane wyniki rozwiązań projektowych mogą stanowić sugestie dla projektantów w przyszłym procesie projektowania. |
Tagi:
FEA considerations, children’s garment design, fuzzy AHP, perception analysis, conceptual model, raincoat design.
Cytowanie:
Pu L, Hong Y, Mu H. Conceptual Fuzzy AHP Model for Perception Analysis of a Children’s Raincoat. FIBRES & TEXTILES in Eastern Europe 2020; 28, 2(140): 96-102. DOI: 10.5604/01.3001.0013.7322
Opublikowano w numerze nr 2 (140) / 2020, strony 96–102.