Wpływ struktury tkanin i hybrydyzacji na zachowanie tkanych kompozytów węglowoepoksydowych podczas udaru o małej prędkości
Research and development
Autorzy:
Pełen tekst (ang.) | Abstrakt: Badano materiały kompozytowe uzyskane z hybrydowych tkanin węglowych i węglowo-aramidowych o różnej konstrukcji. Tkaniny wyprodukowane zostały przy zastosowaniu jednakowych przędz i tych samych warunków produkcji. Badano wpływ zastosowanych tkanin na zachowanie się kompozytów podczas obciążeń realizowanych z małą prędkością. Biorąc pod uwagę strukturę tkanin, najlepsze rezultaty uzyskano przy tkaninach o splocie skośnym. Absorpcja energii była zwiększona o ok. 10% w przypadku hybrydyzacji. Zaobserwowano, że wartości pików obciążenia zmieniały się przy współczynniku 0.84 - 0.97 dla kompozytów hybrydowych, podczas gdy współczynnik ten wynosił od 0.49 - 0.87 dla 100% kompozytów węglowych w zależności od sztywności zginania. |
Tagi:
low-velocity impact, carbon composites, weaving structure, hybridization.
Cytowanie:
Karahan M, Karahan N. Effect of Weaving Structure and Hybridization on the Low-Velocity Impact Behavior of Woven Carbon-Epoxy Composites. FIBRES & TEXTILES in Eastern Europe 2014; 22, 3(105): 109-115.
Opublikowano w numerze nr 3 (105) / 2014, strony 109–115.