Gdzie jesteśmy: Strona głównaRok 2020Numer (144) → Artykuł:
AAA     ENG | POL

Preferencje konsumentów rumuńskich dotyczące reklam telewizyjnych promujących gwiazdy dla rumuńskich i światowych marek odzieżowych

General problems of the fibre and textile industries

Autorzy:

  • Gabor Manuela Rozalia
    Economic Sciences Department, Faculty of Economic and Law, Sciences and Technology of Tîrgu Mureș, “George Emil Palade” University of Medicine, Pharmacy, Mures county, Romania
  • Cristache Nicoleta
    Faculty of Economics and Business Administration, Dunarea de Jos” University of Galati, Galati, Romania
  • Oltean Flavia Dana
    Economic Sciences Department, Faculty of Economic and Law, Sciences and Technology of Tîrgu Mureș, “George Emil Palade” University of Medicine, Pharmacy, Mures county, Romania

DOI number: 10.5604/01.3001.0014.3792

Download... PDF
Pełen tekst (ang.)
Download... PDF
references

Abstrakt:

W kontekście współczesnego społeczeństwa na zachowania konsumenta duży wpływ mają wzorce pojawiające się w reklamach. Rumuńskie firmy odzieżowe powinny liczyć się z tym, że na całym świecie konkurują z najlepszymi markami, które mają sprawdzone strategie marketingowe i korzystają z rekomendacji celebrytów, aby zwiększyć wartość swoich marek i wzmocnić swój wizerunek. Cele badawcze pracy były następujące: (1) empiryczne przetestowanie – za pomocą nieparametrycznych statystyk oraz za pomocą wygodnego pobierania próbek i kwestionariusza samo-administracyjnego – preferencji rumuńskich konsumentów w zakresie stosowania rekomendacji celebrytów w reklamach telewizyjnych odzieży modowej zarówno dla rumuńskich, jak i światowych marek , (2) pomiar lojalności klientów wobec marki, (3) świadomość klientów i (4) zamiary zakupowe konsumentów względem marek. Przetestowano zestaw pięciu hipotez badawczych. Przedstawione wyniki wypełniają lukę w niewielkiej wiedzy empirycznej dostępnej na temat rekomendacji celebrytów w Rumunii.

Tagi:

TV advertising, celebrity endorsements, global apparel brands, non-parametric statistics, Romanian clothing brands.

Cytowanie:

Gabor MR, Cristache N, Oltean FD. Romanian Consumer Preferences for Celebrity Endorsement TV Ads for Romanian and Global Apparel Brands. FIBRES & TEXTILES in Eastern Europe  2020; 28, 6(144): 8-14. DOI: 10.5604/01.3001.0014.3792

Opublikowano w numerze nr 6 (144) / 2020, strony 8–14.

KONTAKT:

FIBRES & TEXTILES
in Eastern Europe
ul. Skłodowskiej-Curie 19/27,
90-570 Łódź, Poland
e-mail: infor@lit.lukasiewicz.gov.pl
ftee@lit.lukasiewicz.gov.pl
Wydarzenia:

Redakcja
FIBRES & TEXTILES in Eastern Europe ul. M. Skłodowskiej-Curie 19/27, 90-570 Łódź e-mail: infor@lit.lukasiewicz.gov.pl; ftee@lit.lukasiewicz.gov.pl


Redaktor naczelny Dariusz Wawro, Kierownik Redakcji Janusz Kazimierczak, Korektor j. ang. Geoffrey Large, Asystent redaktora Anna Wahl, Wydawca Łukasiewicz-ŁIT

facebook