Gdzie jesteśmy: Strona głównaRok 2007Numer (63) → Artykuł:
AAA     ENG | POL

Czynniki sukcesu międzynarodowych handlowych przedsiębiorstw odzieżowych wchodzących na rynki zagraniczne

General problems of the fibre and textile industries

Autor:

Download... PDF
Pełen tekst (ang.)

Abstrakt:

W Europie istnieją różnorodne handlowe przedsiębiorstwa odzieżowe, począwszy od lokalnych domów towarowych a skończywszy na międzynarodowych sieciach dystrybucji i sprzedaży odzieży. Przy inicjowaniu strategii międzynarodowej, tego typu firmy powinny zwrócić uwagę na konkurencję, rangę produktów i znaki handlowe w kontekście kulturowych i handlowych warunków panujących na rynkach zagranicznych. Rozpatrzono dwa rozpoznawalne na rynku międzynarodowe przedsiębiorstwa odzieżowe: szwedzką firmę „H&M” oraz hiszpański „Imiditex”. Porównano je do słoweńskiej firmy „Mercator” – dom mody, która weszdł już na rynki pd.-wsh. Europy. Wykonana analiza wykazała, że istnieją różnice w procesie „umiędzynaradawiania” pomiędzy przedsiębiorstwami handlowymi i produkcyjnymi.

Tagi: international fashion retailer, fashion, retailing, entry marketing strategy, fashion marketing, retail brand

Opublikowano w numerze nr 4 (63) / 2007, strony 13–17.

KONTAKT:

FIBRES & TEXTILES
in Eastern Europe
ul. Skłodowskiej-Curie 19/27,
90-570 Łódź, Poland
e-mail: infor@lit.lukasiewicz.gov.pl
ftee@lit.lukasiewicz.gov.pl
Wydarzenia:

Redakcja
FIBRES & TEXTILES in Eastern Europe ul. M. Skłodowskiej-Curie 19/27, 90-570 Łódź e-mail: infor@lit.lukasiewicz.gov.pl; ftee@lit.lukasiewicz.gov.pl


Redaktor naczelny Dariusz Wawro, Kierownik Redakcji Janusz Kazimierczak, Korektor j. ang. Geoffrey Large, Asystent redaktora Anna Wahl, Wydawca Łukasiewicz-ŁIT

facebook