Normy i standardy w obszarze CSR jako istotny czynnik różnicujący
towary na rynku tekstylno-odzieżowym
General problems of the fibre and textile industries
Autor:
Pełen tekst (ang.) | Abstrakt: Społeczna odpowiedzialność biznesu (ang. Corporote Social Responsibility – CSR) to zagadnienie, które w ostatnich latach nabrało szczególnego znaczenia. Dyskutowane jest w kręgach naukowych
jak i coraz częściej dostrzegane w praktyce działalności przedsiębiorstw, jako czynnik decydujący o konkurencyjności, czynnik bez którego funkcjonowanie w dłuższej perspektywie czasu staje się praktycznie niemożliwe. CSR stanowi w dzisiejszych czasach wyzwanie dla każdego przemysłu, dla niewielu jednak sektorów presja ze strony konsumentów, mediów i organizacji pozarządowych na
wdrażanie społecznie odpowiedzialnych zasad postępowania jest tak duża, jak w przypadku przemysłu tekstylno-odzieżowego. W celu oceny roli normalizacji, standaryzacji i znakowania w różnicowaniu wyrobów tekstylno-odzieżowych w dobie globalizacji i nasycenia rynków, dokonano przeglądu i analizy najważniejszych inicjatyw podejmowanych w tym obszarze na szczeblu międzynarodowym, krajowym i lokalnym oraz przeglądu badań prowadzonych w obszarze zachowań nabywców. |
Tagi: corporate social responsibility, textile & clothing goods, consumer evaluation, norms, standards
Cytowanie: Koszewska M.; CSR Standards as a Significant Factor Differentiating Textile and Clothing Goods. FIBRES & TEXTILES in Eastern Europe 2010, Vol. 18, No. 6 (83) pp. 14-19.
Opublikowano w numerze nr 6 (83) / 2010, strony 14–19.